Com tracto aquest pacient?

 

 

Unitat de Docència Atenció Primària

 

Mètode:

 

Sessions teòriques breus, treball en grups petits sobre questions aportades pels alumnes i un plenari per a la discussió i posta en comú. També es duran a terme sessions pràctiques de recerca bibliogràfica a l’aula d’informàtica.

 

Dirigit a (18 alumnes):

 
Metges de Família d’Atenció Primària.

 

Professorat:

 

-Itziar Pérez Irazusta. Metge de Familia. Tècnic de Salut. Unitat docent de Medicina Familia de Gipuzkoa. Grupo MBE de Osatzen (Sociedad Vasca de Medicina familiar y Comunitaria)

-Rafa Rotaeche del Campo. Metge de familia. Centro de salud de Alza. Grupo MBE de Osatzen (Sociedad Vasca de Medicina familiar y Comunitaria)

 

Lloc i dates:

 

Centre de Arquitecte Bennassar. Aula Informàtica. Soterrani.

 

Dies 26 i 27 de març de 2007

Dilluns 26 de 16,30 a 19,30 hores

Dimarts 27 de 9 a 14 hores

 

Inscripcions: Per fax, correu intern o correu electrònic,

 

 

Unitat Docència GAP / 971-175 884 FAX 971 175 888

 

Secretària:

Sónia Amengual samengual@ibsalut.caib.es

 

 

 

 

Objectius:

 

Proporcionar coneixements i habilitats sobre la recerca, avaluació del coneixement científic aplicat a pacients amb la finalitat de realitzar una millor assistència sanitària i terapèutica. Es pretén que els alumnes adquireixin habilitats en l’ús de les fonts d’informació més apropiades per a cada situació.

 

1.       Conèixer i adquirir habilitats en la formulació de preguntes clíniques estructurades a partir de las llacunes de coneixement que sorgeixen en el context de l’assistència sanitària.

2.       Conèixer los tipus d’estudi més adequat per a cada pregunta: assajos clínics i revisions sistemàtiques en el cas de la terapèutica

3.       Conèixer i adquirir habilitats en el maneig de les diferents fonts de informació biomèdiques diferenciant entre bases de dades primàries i bases de dades amb informació elaborada

 

Continguts (8 hores):

 

Variabilitat de la pràctica mèdica necessitat de fonts d’ informació fiables.

 

Questionar-se la pràctica diària :llacunes de coneixement, preguntes clíniques i tipus d’ estudi.

 

Els estudis sobre terapèutica: assajos clínics aleatoritzats (ECA) i revisions sistemàtiques de ECA.

 

Recerca de la evidència I :bases de dades primàries

 

Recerca de la evidència II: bases de dades secundaries. Fonts d’ informació específiques sobre terapèutica.

 

-Primera sessió

Introducció. Tipus de pregunta i tipus d’estudi. Disseny de estratègies de recerca. Concepte i utilitat de publicacions secundàries. Bancs de CATS, serveis de preguntes clíniques. Recerca en Evidence Based reviews, ACP journal Club, Clinical Evidence, GPC en Internet, UpTodate. Fonts específiques sobre medicaments: Micromedex, etc

-Segona sessió

La Cochrane Library Plus i les revisions sistemàtiques. Recerca en la CL plus en internet .

Ús de Medline PubMed. El tesaurus MesH. Operadors Booleans. Mesh Browser. Recerca avançada en Medline. Utilizació de limitadors. Ús de la opció clinical queries. Ús de la opció Cubby (guardar estratègies de recerca).

Avaluació del curs i conclusions.

 

 

 

 
                                                                                                                                                                                                                                                                                                               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Unitat de Docència Atenció Primària

 

 
 

 

 

 

 

Taller:

Com tracto aquest pacient?

 

O com aconseguir una informació actualitzada sobre terapèutica en la consulta d’ atenció primària

 

 

Dia 26 de març de 14,30 a 17,30

Dia 27 de març de 9 a 14 hores

 

 

CS Arquitecte Bennassar. Aula Informàtica

 

 

 

 

 

 

 

 

SOL.LICITADA:

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


             

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                        

 

 

 

 

                                                                        

 
PROGRAMA DE FORMACIÓ CONTINUADA 2006